Dag 8 : Harriniva Wilderness Hotel - Kittila - Helsinki - Brussel

zondag 11 maart 2018

Jammer maar vandaag zit mijn reisje er al weer op.
Het sneeuwt als afscheidscadeau. Ik trek nog een allerlaatste keer naar de Muonio River.



Het heeft de hele nacht lichtjes gesneeuwd dus er ligt een dikke laag nieuwe vlokjes op de grond.


Ik geniet nog even van de sneeuwvlokjes die op mijn jas blijven hangen. Die zijn zo perfect allemaal.


 Dag oppertrol. Hopelijk zie ik je nog ooit terug.


Om 11u komt de bus ons oppikken. Of liever zou de bus ons oppikken. Ze zit bij een ander hotel vast in de sneeuw. Ze sturen dan maar een vervangbus. Uiteindelijk is het 11u30' wanneer we naar Kittila vertrekken. Onderweg pikken we nog enkele mensen op bij andere hotels.
Het schiet niet zo goed op door de vers gevallen sneeuw en we zitten even vast achter de sneeuwruimer. Die zal zijn werk nog hebben vandaag.



Het is al 12u40' wanneer we bij de luchthaven van Kittila aankomen.


Check-in gaat erg vlot en ook in 1 keer door security !
Boarding zou om 13u10' beginnen indien er een vliegtuig geweest zou zijn. Maar dat is er niet. Alle vluchten komen later aan en vertrekken dus ook later.

De vensters hier zijn helemaal in Finland stijl ;)


Oorspronkelijke vertrektijd was 14u maar dat is dus nu het uur voor boarding geworden.
De terugvlucht is met Finnair. Eerst naar Helsinki en dan verder naar Zaventem.


Ze zijn ons buurvliegtuig nog aan het ontijzelen.


Uiteindelijk vertrekken we om 14u30'.
De vlucht naar Helsinki is erg kort. Gelukkig toch nog tijd voor een kopje koffie. Met een zelf meegebracht chocolaatje. Thanks Stephanie.



De overstaptijd in Helsinki is nu net geen half uur.
Landen, van gate veranderen, nog snel een croissant kopen want ik begin nu toch wel een serieus hongertje te krijgen en weer opstijgen.



Tussen Helsinki en Brussel vliegen we hoofdzakelijk boven wolken. Maar af en toe is er wel iets te zien. Hier vliegen we boven de Finse Golf.



Wat een verrassing. Even voor landing in Zaventem vliegen we over ... GENK! Had ik net zo goed hier al kunnen uitstappen!

Boven België is het een nagenoeg wolkenloze hemel. De avond valt en dat geeft mooie kleurtjes.


Landing in Zaventem rond 18u20'. Netjes op tijd.


Wandeling naar de bagage banden. Eenmaal daar is het niet zo lang wachten tot de eerste koffers op de band komen. En mijn bagage is er bij. Altijd een leuke vaststelling.


Buiten staan Sander en Stephanie me op te wachten. Zo fijn om hen terug te zien.

Dit was zo'n aangename week. Mijn batterijtjes zijn weer helemaal opgeladen.