Voorbereiding

Na mijn top-reisje van vorig jaar, heb ik de smaak goed te pakken.
Ook dit jaar dus een reisje naar Lapland. Geen Zweden maar Finland nu. (8 dagen, 7 nachten)

Sneeuw, ijs, husky's en hopelijk noorderlicht.

© Xplore the North
Ik ga weer alleen op richting sneeuw (activiteiten zijn wel in groepjes).

Ik ben ook druk onze reis van komende zomer aan het plannen. Erg fijn dus dat ik voor deze reis weinig voorbereiding heb.

Al in september 2017 ben ik verschillende sites en reispakketten beginnen te vergelijken. Uiteindelijk ook dit jaar weer terecht gekomen bij Xplore the North. Vorig jaar was door hen alles prima geregeld dus de keuze was snel gemaakt.
Alhoewel, een weekje vrij vinden tussen examenperiodes, feestjes, drukte op het werk. Het is toch weer een ingewikkelde puzzel geworden.

Heel veel dank aan Xplore the North voor alle hulp en de antwoorden op mijn (soms veel) vragen.
(En een dikke merci dat ik voor de voorbereiding enkele foto's mag lenen)

De heenvlucht gaat rechtstreeks van Brussel naar Kittila (charter).
Ik ga 5 nachten in de Harriniva Wilderness Hotel overnachten.
Eén nacht ... in een sneeuw iglo en één nacht in een Aurora Dome.
De terugvlucht gaat via Helsinki naar Brussel.

Harriniva01
© Xplore the North
Warme thermische kledij heb ik nog van vorig jaar. Ik heb enkel nog wat hand- en voetwarmers bijgekocht. Uit ervaring weet ik dat ik die heeeel hard zal nodig hebben.

Het aftellen duurt lang maar het begint wel te korten.
Van 4 tot 11 maart 2018 ga ik weer een fantastische reis beleven.